|
Eads/Socata Rallye 180TS |
zł 246.473 € 59.000 |
Przegląd
Informacje podstawowe | Typ: | Samolot jednośmigłowy | Producent: | Eads/Socata | Model: | Rallye 180TS | Rok produkcji: | 1979 | Nr. rejestracyjny: | D-EEUP | Numer seryjny: | 3246 | Cechy charakterystyczne: | Zawsze hangarowany Historia awarii | Przegląd: | 1/2025 | Lokalizacja: | Niemcy, Bonn, EDKB | Całkowity czas (TTAF): | 4170 h | Cena: | € 59.000 (~ zł 246.473) | Opodatkowany w UE: | tak | Wszystkie szczególy |
|
|
|
Szczególy
Informacje podstawowe | Typ: | Samolot jednośmigłowy | Producent: | Eads/Socata | Model: | Rallye 180TS | Rok produkcji: | 1979 | Nr. rejestracyjny: | D-EEUP | Numer seryjny: | 3246 | Cechy charakterystyczne: | Zawsze hangarowany Historia awarii | Przegląd: | 1/2025 | Lokalizacja: | Niemcy, Bonn, EDKB | Całkowity czas (TTAF): | 4170 h | Cena: | € 59.000 (~ zł 246.473) | Opodatkowany w UE: | tak | Liczba pasażerów: | 4 | Lądowania: | 25042 |
Silnik(i) | Liczba silników: | 1 | Producent/Model: | Lycoming O-360-A3A | Numer seryjny: | RL2673236E | Zasilanie/Moc: | 180 PS | Czas całkowity: | 82 h | TBO (hours): | 2000 h | TBO (years): | 12 yrs | Last engine overhaul: | 05/2023 | SFRM: | 82 h | Śmigło - Producent/Model: | Hoffmann HO 4/27M-()170 105 | Śmigło - Czas całkowity: | 107 h | Śmigło - Czas 1: | 107 h SNEW |
Opis/Charakterystyka silnika | Engine has been fitted together with new baffles in 2023. It is an factory rebuild engine from Lycoming.
Latest compression 01/25: 74/76/76/76 |
Awionika | Com: Becker AR6201
Transponder: Garming GTX328 mode S
ELT: Artex ME406
Intercom: Flightcom 403, 4 seat
Traffic: PowerFlarm core, RFB, ADSB
Engine instruments: JPi OPT1, Oil pressure and temperature gauge |
Wyposażenie | Towing: System Feuerstein tow cable retractor |
Zewnętrze | We kept the airplane in a hangar all the time. Airframe and paint are both in good condition and latest inspection did not reveal any signs of corrosion. The engine compartment has been fittet with new baffles at motor replacement and is dry and clean. |
Wnętrze | The interior could use some treatment though - the upholstering of the seats needs some intensive cleaning and side walls are beginning to peel off. |
Modifications/Conversions | Low noise silencer and prop german stc 0450/640 |
Inspection Status | Last annual 01/2025. ARC valid until 2026/02/26 |
Inne uwagi | The aeroclub Bonn-Hangelar is offering its tow plane D-EEUP because of low utilization. The aircraft has been in service only with this one operator since new and is still beeing used. All documentation is available from day one.
In recent years, the plane has been under CAMO supervision and professional maintenance. All effords have been made to keep it in good condition. Recent repairs include
- New slat arms and slat and flap rollers in 2020
- New propeller in 2021
- Remanufactured engine in 2023 |
Zdjęcia
Kontakt do Sprzedawcy
|